Moravská firma chce propagovat ceské výrobky

STŘEDA 4. ŘÍJNA 2006

Prostějov - Čeští zákazníci i v záplavě zahraniční konkurence stojí hlavně o domácí výrobky. A to nejen v obchodech s potravinami. Ukázal to průzkum firmy Český výrobek s. r. o. z Prostějova. Ze 375 lidí, které zástupci společnosti oslovili, téměř devadesát procent dává přednost českému zboží.

"V devadesátých letech tady byl hlad po všem ze zahraničí. Vlivem rozvoje hypermarketu se tlačilo na ceny a některé dovážené výrobky ztrácely na kvalitě. Řada lidí se zklamala a začala se proto vracet k osvědčeným, dobrým, a hlavně českým výrobkum," tvrdí Leo Kolečkář, který spolu se svou ženou firmu Český výrobek založil. Cestu k českým výrobkum chtějí zákazníkum usnadnit pomocí jednoduchého loga. Propagace českých produktů by měla pomoci domácích výrobcům. "Měli jsme s tím začít už pred patnácti lety," vítá nápad ředitel Okresní hospodářské komory Olomouc Jaroslav Havelka.

Jako první začne své zboží označovat logem Český výrobek firma Modus Trebíč. Tento český výrobce svítidel si od loga slibuje vetší konkurenceschopnost na trhu. "Doufáme, že nám to pomůže odlišit naše výrobky mezi zahraniční konkurencí v supermarketech. Máme zkušenosti, že například asijské produkty nejsou tak kvalitní jako české, to ale řada zákazníků zjistí bohužel až pri užívání," uvedl jednatel Modusu Lubomír Kalina.

Třebíčská firma bude logo používat i na výrobky, které ze země vyváží. "Bylo to výslovné přání našeho exportního manažera. Pomůže nám to v Polsku, pobaltských státech, Rusku, Kazachstánu, v arabských zemích nebo na Islandu," tvrdí Kalina.

Zdůraznit, že prodává české výrobky, chce také prostějovská firma Nekr servis, která vyrábí zařízení na stavební a zemní stroje. "Chceme tak poukázat na fakt, že není potřeba podobné výrobky dovážet k nám ze zahraničí. Že jsme stejně kvalitní, ne-li lepší," říká jednatel firmy Jiří Krepl. Nekr již nyní osazuje řadu zahraničních strojů svými komponenty a výrobky vyváží také do zemí Evropské unie. Firma Český výrobek staví na skryté národní hrdosti Čechů. Pomocí peněz, které ceští výrobci za reklamu zaplatí, ji chce v lidech probouzet například pomocí reklamních kampaní v médiích.

"Zboží vyráběné u nás má zásadní vliv na nárust pracovních příležitostí. Tím se podílí na vyšší koupěschopnosti obyvatelstva a snižování nezaměstnanosti," vysvětluje Leo Kolečkář.

Český výrobek, s. r. o., není první, kdo s podobným nápadem prišel. Například již od roku 1993 pomáhá propagovat české potravinářské produkty státem dotovaná a spravovaná Klasa. Tuto prestižní značku má již 1302 produktů od 190 výrobců. "Za značku Klasa výrobci neplatí, musí však investovat do výroby, a tak se k certifikátu propracovat. Mezi oceněnými jsou však i malé rodinné firmy, které splní přísné požadavky," popsal Vilém Frcek ze Státního zemědělského intervenčního fondu, který Klasu spravuje. Českých výrobců potravin je u nás kolem pěti tisíc a zdaleka ne všichni na Klasu dosáhnou. Vyhráno nemají ani ti, co uspějí. Tri roky jsou pod přísnou kontrolou potravinářské inspekce a veterinářu.

Názory spokojených klientů

  • Oldřich Kuchař - Bzenecké rodinné vinařství

    Po změně etiket a  označení lahví logem Český výrobek vzrostl prodej o 30%!

  • Zdeněk Kašparec, PRAMOS, a.s.

    oceňujeme hlavně jasná pravidla pro udělení a používání ochranné známky

  • Jarmila Janurová, JaJa Pardubice s.r.o.

    velmi oceňujeme podporu firmy na akcích, prezentacích a propagaci, protože vše nám pomáhá v prodeji

  • Ing. Peter Filo, Bzenecký ocet

    Logo nám pomáhá při vyjednávání na řetězcích, obliba českých výrobků u zákazníků roste.

  • Čalounictví Miroslav Hrubý

    Setkání českých výrobců v moravském sklípku jsou super.

  • Luboš Morávek, vedoucí prodeje a marketingu, Dakon

    Logo Český výrobek pro kotle Dakon potvrzuje, že vývoj, výroba a prodej zde úspěšně rozvíjí tradici.

  • Biosfor, Vít Socha

    Stejně jako naše výrobky zvyšují výnosy, tak i značka Český výrobek nám přináší konkurenční výhodu.

  • Libor Marčan, prodejna Vitamín Prostějov

    Rád podporuji lokální české výrobce již od devadesátých let.

Proč s námi spolupracovat

  • 1.

    Rostoucí zájem o české výrobky

    je důvodem, proč je správné dát zákazníkům spolehlivou informaci, že firma vyrábí prověřené české výrobky. Toto logo ČESKÝ VÝROBEK, umístěné na obalu produktu, dokázalo nevídaný nárůst prodeje.

  • 2.

    Důkladná kontrola a spolehlivost

    Na místě výroby kontrolujeme a prověřujeme, že se výrobky skutečně vyrábí v ČR, jsou bezpečné a nezávadné. Užívání loga je podloženo sublicenční smlouvou. Každá smlouva je podle zákona řádně registrována na Úřadu průmyslového vlastnictví ČR. To dává zákazníkům a výrobcům jistotu správné volby.

  • 3.

    Marketingová podpora a komunikace

    Prostředky získané od jednotlivých výrobců neustále investujeme do marketingové podpory označených výrobků a tak dále zvyšujeme jejich prodej. O akcích, soutěžích, reklamě, inzerci, Dni českých výrobků a další propagaci se můžete dovědět v archivu našich novinek. Zprávy, články a vysílání v médiích najdete na záložce Média.


 

Spolupracujeme a podporujeme

  • Lázeňský komplex Spa Resort Sanssouci Karlovy VaryLázeňský komplex Spa Resort Sanssouci Karlovy Vary
  • Okresní hospodářská komora PřerovOkresní hospodářská komora Přerov
  • COOP CentrumCOOP Centrum
  • Agrární komora České republikyAgrární komora České republiky
  • Asociace kuchařů a cukrářů ČRAsociace kuchařů a cukrářů ČR
  • kontrola a certifikace v systému ekologického zemědělství.kontrola a certifikace v systému ekologického zemědělství.